DIFFICULT MOMENTS SEEK ALLAH
QUIET MOMENTS WORSHIP ALLAH
EVERY MOMENTS THANK ALLAH
~ believe in your FATE and have FAITH in it ~

Wednesday, April 29

terpegun di facebook


selalu ain bila buat kuiz-kuiz merepek di facebook, selalu ala kadar sahaja.jawab pun main-main, tapi tadi terkedu sekejap dgn kuiz yang satu ni.
antara komen yang ain dapat tadi...
tajuk kuiz ni tadi..."sejauh manakah tahap romantik anda"
sebagai renungan =) ucapan tahniah kepada si pembuat kuiz, dan maaf sebab ain tak jawab dgn jujur,jawab main-main dan ala kadar sahaja =)

Anda manusia normal, mempunyai rasa sayang dan cinta kepada lawan jantina, tapi malangnya cinta anda dibuai nafsu. Romantis anda tiada nilai, sebaliknya ia menjadi bekalan memandu ke jalan menuju neraka. Tapi bacalah apa yang ada di bawah: “Telah ditetapkan atas manusia bagiannya dari zina. Ia pasti mendapatkan hal yang demikian itu. Zinanya mata adalah memandang, zinanya telinga adalah mendengar, zinanya lidah adalah berbicara ,zinanya tangan adalah meraba, zinanya kaki dengan melangkah dan zinanya hati dengan berkeinginan, berangan angan dan membenarkan atau mendustakan kemaluan.” (Riwayat Bukhari,Muslim,Abu Daud dan lain lain) “Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.” (Al Israa 17:32) ” Katakanlah kepada orang laki laki yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat”. Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya.. .” (An Nuur 24:30-31) Dari Jarir r.a, ia bertanya kepada Rasulullah saw tentang memandang secara mendadak. Baginda pun menjawab :”Palingkanlah pandanganmu” (HR Muslim dan Tirmidzi) “Barangsiapa beriman kepada Allah dan hari akhir, maka jangan sekali-kali dia bersendirian dengan seorang perempuan yang tidak bersama mahramnya, karena yang ketiganya ialah syaitan.” (Riwayat Ahmad)

No comments: