DIFFICULT MOMENTS SEEK ALLAH
QUIET MOMENTS WORSHIP ALLAH
EVERY MOMENTS THANK ALLAH
~ believe in your FATE and have FAITH in it ~

Friday, August 7

zarah kanvas


1st chapter

sehelai kanvas yang putih suci
aku lakar dengan mayang sari
satu satu dengan penuh teliti
moga rapi kanvas menjadi diari

dek kerana kurangnya ilmu
kanvas putih dihinggap debu
lalu aku terkesima terkaku
sangkaan debu kekal di situ

aku mula hilang keyakinan
aku mula lemah pegangan
lantaran terus aku tinggalkan
sebuah kanvas menjadi kenangan

ku sangka kanvas tiada tarikan
ku sangka kanvas hanya mainan

tarikan ilusi buat si anak kecil
mainan olokan yang tiada hasil

ku cari pula kanvas baru
untuk aku lakar kan rasa hati ku
mana pernah aku tahu
kanvas baru bukan milikku

ku cari lagi kanvas yang baru
kanvas pelangi seperti baldu
namun,
tiada yang kena pada hati ku
seperti kanvas putih berdebu

bertahun sudah musim berubah
kanvas sudah aku tak endah
**************************
2nd chapter

terbang melayang kanvas indah
jatuh tepat seperti nya panah
luka hati ku menjadi nanah
dek sebuah kanvas aku pasrah

ku cari kembali lukisan hati
dalam sedar aku memakan diri
kanvas putih masih berdebu lagi
debu suci dari taman bidadari

sudah tak mampu aku gapai lagi
kanvas debu bukan milikku lagi
kanvas debu sudah punya bidadari
kanvas debu masih belum aku siap lakari

No comments: