DIFFICULT MOMENTS SEEK ALLAH
QUIET MOMENTS WORSHIP ALLAH
EVERY MOMENTS THANK ALLAH
~ believe in your FATE and have FAITH in it ~

Tuesday, September 15

hidup yang sekali ini


hidup yang sekali ini
di atas bumi Tuhan
kenapa harus di bazir kan
kenapa harus di biar kan?
kenapa harus di kotorkan
dengan debu dosa bertebaran?

hidup yang sekali ini
di atas bumi Tuhan
kenapa tidak di isi kan?
kenapa tidak di manfaat kan?
kenapa tidak di guna kan
untuk mencari redha Nya Tuhan?

hidup yang sekali ini
di atas bumi Tuhan
aku masih kebingungan
aku masih kealpaan
aku masih terkapai di lautan
mencari erti sebuah kehidupan

perlayaran aku
di bumi Tuhan
di bulan ramadhan
sudah sampai ke pelabuhan
buat ke sekian tahun

dan adakah terkesan
kesekian kali nya ramadhan
buat aku jadi kan tatapan
untuk langkah lemah yang masih bergetaran?

ada manusia yang beranggapan
ramadhan hanya lah ulangan
satu musim dalam kalendar tahunan

ada manusia yang beranggapan
ramadhan adalah ulangan
untuk membetulkan kesalahan
yang setiap tahunnya berulangan

dan ada manusia beranggapan
ramadhan adalah taubat ulungan
untuk kesalahan lampau yang ter rahsia kan
yang setiap tahun nya di ratap kan...

No comments: