DIFFICULT MOMENTS SEEK ALLAH
QUIET MOMENTS WORSHIP ALLAH
EVERY MOMENTS THANK ALLAH
~ believe in your FATE and have FAITH in it ~

Thursday, December 24

aku dan lipas


salah kah aku menjadi lipas
sekali aku melintas
semua orang pasti mengibas
pada aku hingga hilang nafas

salah kah menjadi lipas
punya sayap untuk terbang bebas
tapi sayang...diri aku terbabas
pada manusia yang benci kan lipas

salah kah aku menjadi lipas
kulit ku hitam kaki ku berbulu kemas
kerana aku hodoh maka mereka cemas
kerana habitat ku kotor maka mereka lemas

lupakah mereka pada Tuhan
aku adalah makhluk yang diciptakan
setiap kali aku di cemuh kan
tidak kah itu menghina penciptaan?

manusia memang sering begitu
mengukur sesuatu sentiasa melulu
mengukur yang luar itu selalu
apa guna luar andai akhlak begitu?

>rahsia kecil run^nia in wonderland<

No comments: