DIFFICULT MOMENTS SEEK ALLAH
QUIET MOMENTS WORSHIP ALLAH
EVERY MOMENTS THANK ALLAH
~ believe in your FATE and have FAITH in it ~

Thursday, January 28

banjir besar yang lalu


banjir besar
yang sering berlaku
membawa aku
jauh di bawa arus
kadang kala aku tenggelam
kadang kala aku timbul
tenggelam bersama duka lara
timbul bersama panji layar

banjir besar
yang sering melanda
buat aku
semakin tabah dan maju
ada kala aku terjatuh
ada kala aku berlari
terjatuh bersama hati remuk
berlari bersama jiwa amuk

kalau dulu
aku selalu menangis
mengenang kan musim tengkujuh
tapi sekarang
aku selalu tersenyum
mengenang kan aku dan tengkujuh

badan kecil
mungkin tersakit
tetapi
hati kecil
tak pernah menyempit

mungkin kerana
Tuhan tak pernah
kurang kan badai nya tengkujuh
tetapi
Tuhan beri kan aku
kekuatan menghadapi tengkujuh...

No comments: