DIFFICULT MOMENTS SEEK ALLAH
QUIET MOMENTS WORSHIP ALLAH
EVERY MOMENTS THANK ALLAH
~ believe in your FATE and have FAITH in it ~

Sunday, January 11

yahudi owh yahudi...

hari ni aku tak dapat tidur.entah apa angin aku malam ni.mungkin angin cik diyana nawi yang datang dari amitabh bakery house, teman kan aku tidur malam ni...atau mungkin di campur dengan gosip-gosip liar kami.

hari ini, sepanjang aku online, aku lihat status ym kawan-kawan aku semua dah berubah

berubah???

apa yang berubah...?

bukan semua tapi segelintir.

maaf andai ada yang mungkin terasa tapi ini lah hakikat.hakikat yang aku nampak.macam mana yahudi memainkan kita semua.

mungkin aku ni sangat suka fikir benda yang pelik-pelik sampai benda-benda macam ni pun aku boleh terfikir.di ulang sekali lagi, maaf andai entry aku kali ni membuat kan sesetengah pihak terasa...

tapi pada sesiapa yang sangat prihatin dgn status ym kawan-kawan, mungkin ada yang perasan dgn status ym aku lewat seminggu lepas yg lebih kurang bunyi dia "people dont take it as a responsibility, but people take it as an issue..." dan aku tekan kan banyak kali pasal benda ni

apa yang aku nampak dari kisah palestin dan yahudi lewat 2 minggu ni, aku nampak kes keganasan yahudi terhadap palestin macam satu epidemic.dan sekarang apa yang aku nampak, semangat kobar sesetengah pihak makin menurun.

kalau aku tak salah, masa aku dapat berita pasal yahudi ni, kawan-kawan aku sibuk bercerita pasal yahudi dan keganasan. tentang intifada', tentang nakba' dan pelbagai lagi.

tapi apa yang aku sedih, semua tu macam satu isu.peperangan masih belum selesai, tapi semangat dan 'isu' dah semakin menurun.sepatut nya, semangat patut berterusan sampai bila-bila.sampai yahudi laknatullah mendapat pembalasan.sampai yahudi dapat di nyahkan dari tanah palestin.sampai umat islam berani melawan,sampai yahudi menyerah kalah.

apa yang aku nampak sekarang, palestin hanya sebagai isu.yang sekarang ni, isu tu dah tak diminati.mungkin bagi sesetengah pihak, kalau ada yang masih tak tahu, akan ada pihak yang akan berkata "owh, awak tak tahu lagi ke?dah basi dah dan awak baru tahu?"

sekarang ni aku tengok, keriuhan yahudi - palestin semakin berkurang...

mungkin kah ini strategi yahudi?mungkinkah ini salah satu strategi yahudi menggunakan media?mengadakan satu epidemic, kemudian menjadikan satu 'isu' itu lupus sedikit demi sedikit sehingga membuat kan ada antara kalangan kita umat islam hampir merasa 'bosan' dengan epidemic yang kini semakin melupus? fikir-fikir kan lah...

No comments: