DIFFICULT MOMENTS SEEK ALLAH
QUIET MOMENTS WORSHIP ALLAH
EVERY MOMENTS THANK ALLAH
~ believe in your FATE and have FAITH in it ~

Thursday, February 26

akan kah...


akan kah...
kaki ini melangkah lagi
mengatur jalanan
saki baki sisa pengharapan
menelan seribu kepahitan
derita nya sebuah penantian

akan kah...
hati ini tetap berdiam
menahan rasa
gejolak dalam diri
mengumpul kekuatan
yang makin luput dimamah hari

akan kah...
aku masih lagi
mampu mengukir seribu senyuman
atas seribu kepayahan
dalam beribu tangisan
hakikat nya sebuah kehidupan

melangkah atau tidak
berdiam atau tidak
mampu atau tidak

aku masih lagi
diri seorang manusia
punya kelemahan dalam kekuatan
punya kemahuan dalam ketidakpuasan
punya pendirian dalam kekalutan

yang pasti
aku masih lagi melangkah
aku masih lagi berdiam
dan aku masih lagi mampu

mungkin sesaat lagi
mungkin seminit lagi
mungkin sejam lagi
atau mungkin setahun lagi
akan kah diri ini berhenti?

No comments: