DIFFICULT MOMENTS SEEK ALLAH
QUIET MOMENTS WORSHIP ALLAH
EVERY MOMENTS THANK ALLAH
~ believe in your FATE and have FAITH in it ~

Tuesday, October 20

aku, bunga dan pencinta bunga


cerita ini
mengguna kan kiasan
yang mungkin me mening kan
dan mungkin
sangat 'predictable'

bab 1...
aku suka bunga
semua orang suka
akan bunga

aku jenis
yang cepat suka
dengan bunga
tapi...
untuk aku
nak menjaga bunga
dan memelihara bunga
itu perkara yang
bagi aku
sangat susah

aku dan bunga
ibarat nya seperti
jinak-jinak merpati
sudah dekat
terbang lah aku


bab 2
aku terjumpa satu bunga
dekat dengan
taman bunga
bunga yang banyak
bagi hidup aku wangi
tapi dalam aku suka
aku tak pernah lagi
terfikir nak bela bunga
memang tak pernah
walau sekali pun
aku terlintas
nak bela bunga

bagi aku...
hidup aku pun
belum sempurna terurus
jadi aku tahu
aku memang tak mampu
men jaga sekuntum bunga

aku dan bunga
saling bergantungan
bunga bagi aku wangian
aku bagi bunga baja
macam tu lah
aku dan bunga


bab 3...
nak di jadi kan cerita
sebab kan baja aku
bukan lah baja
yang sangat baik
seorang pencinta bunga
seakan nya tak senang
melihat aku dan bunga

walau pun hakikat
bunga perlu kan aku
untuk baja
tapi masih
aku di persalah kan
atas dasar
baja yang diberi
menjadi kan bunga
tak seindah sebelum
aku menabur kan baja

dengan sedih
aku menjauh kan diri
dari sekuntum bunga
bagi aku
biar lah bunga
tetap terus
memberi kan wangian
seperti mana
sebelum aku dan bunga
menjadi saling bergantungan

lebih menyedih kan
pencinta bunga
mengambil peluang
mencuri bunga itu

walau pun aku
tak pernah ada punya
keinginan untuk
menjaga bunga itu
tapi tindakan pencinta bunga
menyebab kan aku
hilang hormat pada nya

yang pernah aku lihat
dan aku nampak
pencinta bunga
tak kurang seperti aku
malahan
pencinta bunga punya
banyak bunga yang di jaga
pencinta bunga juga
punya banyak cacat cela
juga punya baja
yang sama dengan aku
cuma beza nya
kampit baja aku
sarung nya guni
kampit baja dia
sarung nya plastik

dan yang paling menyedih kan
bila pencinta bunga
menuduh aku
punya baja yang
tiada kualiti
walhal
baja aku dan baja nya
punya kualiti
sama saja...


bab 4...
bagi si pencinta bunga
yang masih belum
mengaku dengan aku
tentang bunga yang
telah anda curi
mengaku lah...

bagi aku
pencinta bunga
tak ubah
seperti
api didalam sekam
mahu kan bunga
dengan menyakiti hati aku

ketahui lah pencinta bunga
aku sekali pun
tak pernah menjadi
seperti yang
pernah anda fikir kan
selama ini
tak pernah sekali pun
aku terfikir untuk
menjaga bunga kecintaan mu

pencinta bunga
aku tahu
sebelum aku
melihat bunga itu
kamu adalah orang
yang sebelum aku
melihat bunga itu dahulu

jangan jadi kan
diri anda seperti
musang berbulu ayam
lambat laun
ketahuan juga
bila mana
bulu ayam mu
tercabut keluar...


wallahu alam

~luahan ceritera cinta run^nia in wonderland~

No comments: