DIFFICULT MOMENTS SEEK ALLAH
QUIET MOMENTS WORSHIP ALLAH
EVERY MOMENTS THANK ALLAH
~ believe in your FATE and have FAITH in it ~

Tuesday, February 15

~renungan...~

Setiap bencana yang menimpa di bumi dan dirimu sendiri semuanya tertulis dalam kitab (Luh Mahfuzh) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. Supaya kamu jangan berdukacita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri (57:22-23)

semalam...
sesuatu telah berlaku
moga syaitan gemuk perut buncit
(bak kata adik)
tak kacau saya lagi
tak buat saya sedih
tak buat saya marah
tak buat saya euphoria
tak buat saya depress
tak buat saya lupa Allah

p/s
saya dan adik
selalu cakap
ada 'syaitan gemuk perut buncit'
sedang ganggu kami
bila kami lupa, lalai dan lengah


No comments: