DIFFICULT MOMENTS SEEK ALLAH
QUIET MOMENTS WORSHIP ALLAH
EVERY MOMENTS THANK ALLAH
~ believe in your FATE and have FAITH in it ~

Thursday, December 18

sesuatu buat AKU



dalam aku sedar dan tak sedar, lagi beberapa hari 2009 bakal menjelang.maka nya, ini bermakna tak lama lagi umur aku mencecah 22 tahun.aku tiba-tiba teringat kisah aku masa form3, ketika ustazah habibah tiba-tiba menyaran kan aku dan kawan-kawan aku utk mula memikir kan soal masa depan dan jodoh. dan malam ini, aku teringat, wujud nya satu doa, yang dah lama aku simpan dalam laptop ni. bukan aku meremeh kan soal jodoh, mungkin aku merasa kan sebelum ini, jodoh itu sesuatu yang sangat jauh bg aku. bagi menyambut 2009 yang bakal menjelang, aku ingin kongsi bersama, satu doa yang kawan aku beri kan.

Ya Allah
Seandainya telah engkau catatkan
Dia milikku tercipta buatku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan antara kami
Agar kemesraan itu abadi

Dan Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ketepian yang sejahtera dan abadi

Tetapi Ya Allah
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku
Bawalah ia jauh dari pandanganku
Luputkanlah ia dari ingatanku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan

Serta Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengerti
Berikanlah aku kekuatan
Melontar bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Agarku bisa bahagia
Walaupun tanpa bersama dengannya

Dan Ya Allah Yang Tercinta
Gantikanlah yang telah hilang
Tumbuhkanlah yang telah patah
Walaupun tidak sama dengan dirinya

Ya Allah Ya Tuhanku
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau Maha Mengetahui
Segala yang terbaik buat hambaMu ini

Ya Allah
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku
Di dunia dan di akhirat
Dengarlah rintihan dari hambaMu yang dhaif ini
Jangan Engkau biarkan aku sendirian
Di dunia ini mahupun di akhirat
Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup
Ke jalan yang Engkau redhai
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh

AMIN

4 comments:

Unknown said...

suke betul isi doa untuk jodoh ni... cik langau suke sangat2...

Unknown said...

suke betul isi doa untuk jodoh ni... cik langau suke sangat2...

run^nia in wonderland said...

masa depan,cik langau =)

Anonymous said...

aik ble nak update ni?