DIFFICULT MOMENTS SEEK ALLAH
QUIET MOMENTS WORSHIP ALLAH
EVERY MOMENTS THANK ALLAH
~ believe in your FATE and have FAITH in it ~

Wednesday, July 15

beluncas rerama...



layak kah aku
menjadi rerama
yang punya
sayap cantik berwarna?

aku sendiri
tak mampu
hidup berliku
seperti beluncas itu

awal rerama
dari beluncas
atas kesabaran
diri bertukar pentas

yakin lah
setiap orang
punyai kelebihan
yang telah
Allah ciptakan

tak perlu
aku meratapi
bukan manusia
"pengukur utama diri"

kerana boleh jadi
aku kini
hanya seekor
beluncas cuma...

~catatan dari diari -run^nia in wonderland~



2 comments:

aku dr amin said...

betul tue ain
jadilah diri kita sendiri
bersama kelebihan yang Allah telah kurniakan buat kita
terkadang yang jd masalah bila kita hendak menjadi orang lain
hingga kita seringkali tidak nampak kelebihan diri kita

run^nia in wonderland said...

tp kan...
manusia tu sendiri...
sgt suka menghukum manusia lain...
mcm kes beluncas,masa jd beluncas,semua org takut dan geli dgn beluncas...
bila beluncas dah bertukar menjadi rerama, baru nak menghargai...
tapi dah terlambat, rerama dah terbang pergi ^_^